תסתכלו ימינה.. שמאלה.. אתם לבד? אל תהיו בטוחים כל כך..

בעולם המודרני פרטינו האישים אינם עוד שייכים רק לנו- אנו מאבדים את הפרטיות ע"י שיתוף מידע אישי במגוון הרשתות החברתיות, ואלו משתמשים בו על מנת לתעל את עבודת החשיפה הרלוונטית למשתמש.

עשיתם לייק למוצר שאהבתם? קראתם כתבה בנושא שקרוב לליבכם? תהיו בטוחים שיש מי ששואב את המידע הזה ומשתמש בו על מנת להפוך אתכם לקהל פוטנציאלי.

אחת הדוגמאות הבולטות מעולם זה היא פרשת פייסבוק וקימברידג' אנאליטיקה. הפרשה העלתה לכותרות את שאלת הגבולות בין שימוש לגיטימי במידע לבין הסתה בלתי חוקית של דעת הציבור.

פייסבוק זו רק דוגמה אחת לעידן שבו אנחנו חיים ואוטוסטרדת המידע מתעצמת מיום ליום. אפליקציות כמו ג'ימייל, וואטסאפ אינסטגרם טוויטר מלקטים עלינו מידע רב ערך, ללא ידיעה שלנו, על מנת לתייג ולשייך אותנו לקבוצות, שבעתיד ישמשו אותם כקהלים פוטנציאלים. חשוב לזכור כי עצם השימוש שלכם בכל אחת מהאפליקציות שהזכרנו מהווה הסכם לשיתוף המידע האישי שלכם עם אותם הגורמים.. והדרך להימנע מחדירה שכזו לפרטיות היא פשוט לא להשתמש…

בעידן שבו אנחנו חיים ולכל דבר שאנחנו אומרים, כותבים או עושים יש משמעות ויש היסטוריה, עלינו להיזהר מהתבטאויות נחרצות, חשיפת פרטים רגישים, הסתה וכדומה.

שמירה על גלישה נכונה, בטוחה ומתונה תשמור עליכם ועל המידע אישי שלכם באופן הנכון ביותר.

אז בפעם הבאה שאתם מעלים או כותבים משהו תזכרו-  זה לתמיד!