זה לא סוד שכבר מעל שנה (בערך מחודש מרץ 2020) אנחנו מתמודדים עם נגיף הקורונה שאם תרצו או לא משפיע באופן ישיר גם על עולם הפרסום.

עולם הדיגיטל מיתן את תגובתו למגיפה במספר ענפים, למשל עולם האי-קומרס דווקא קיבל הזדמנות להוכיח את עצמו.

האתרים שעוסקים במסחר אלקטרוני ומוכרים באופן ישיר לצרכן דרך האתר אפילו הצליחו להגדיל את היקפי הפרסום וזאת בעיקר בגלל שהחנויות היו סגורות תקופה ארוכה. למעשה נוצרה הזדמנות לאותם אתרים שעסקו במזון, ביגוד, אלקטרוניקה וכו להגדיל את היקפי הפרסום ולצמוח דווקא בתקופת הקורונה.

יחד עם זאת, חנויות שלא היה להן פיתרון של אתר מכר ( אי – קומרס) מצאו את עצמם בבעיה קשה מאד שהצריכה מהן לחפש חלופות ולמצוא אלטרנטיבות אחרות, ורובם הגדול אף נסגר ופשט רגל.

כדאי לשים לב גם לזה שהצרכנים הגדילו את היקפי הקניות שלהם למוצרים מזון ביגוד וגם אלקטרוניקה.

המגמה נובעת אולי מכך שטיולים לחו"ל לא יצאו לפועל ולחלק מהאנשים נותר כסף פנוי לשימוש, שעבר אוטומטית למזון ומוצרי צריכה אחרים.

כרגע אנחנו בתקופה ( מרץ 2021) המצריכה לימוד מחדש והפנמת המצב. לאט לאט אנחנו נראה את המשק נפתח ואת הכל חוזר לעצמו, ההיקפים יתחילו לעלות והצרכנים יחזרו לקנות.

 

כל אותם אתרי מכר שניצלו את ההזדמנות בתקופת הקורונה יוכלו להגדיל את מאגר הלקוחות שצברו ולשמר אותו לצרכיהם העתידיים.

אם זה יקרה או לא רק הזמן יגיד.

אורי מיכאל